Salesforce vs HubSpot

Het kiezen van het juiste Sales- en CRM-platform is essentieel voor het succes van je bedrijf. Hier vergelijken we twee van de best beoordeelde CRM-platforms - HubSpot en Salesforce - om je te helpen het platform te kiezen dat bij je past.

Lijnen Wit Rood

Hoewel er veel CRM-opties op de markt zijn, worden HubSpot en Salesforce consequent beoordeeld als de beste CRM-platforms. Beide platforms bieden grote salesteams een robuuste oplossing die kan meegroeien met de groei van de organisatie. De verschillen beginnen echter naar voren te komen als je kijkt naar hoe beide platforms zijn gebouwd en hoe die basis bijdraagt ​​aan gebruiksgemak en adoptie. Deze pagina helpt je de verschillen tussen HubSpot en Salesforce te begrijpen, zodat je het juiste CRM systeem kunt kiezen om jouw bedrijf te laten groeien.

 

HubSpot in het kort

HubSpot is een cloud-based CRM-platform (Customer Relationship Management) dat groeiende bedrijven helpt om nog beter te groeien met software voor sales, service, marketing en CMS. Het biedt één enkele bron van waarheid die je frontoffice-team(s) in staat stelt hun relatie met klanten te verdiepen en een eersteklas ervaring (customer experience) te bieden. HubSpot is intern gebouwd op één codebasis, wat betekent dat je een uniforme ervaring krijgt die je team gemakkelijker kan adopteren en gebruiken.

Veel van onze klanten geven aan dat dit als erg prettig wordt ervaren.  

Sales Hub is gebouwd in het alles-op-één CRM-platform van HubSpot. Het omvat aangepaste objecten, software voor verkoopbetrokkenheid, CPQ-tools, gespreksintelligentie en krachtige verkoopanalyses om jouw team te helpen efficiënter te werken, tijd te besparen en inkomsten te vergroten.

Salesforce in het kort

Salesforce is ook een cloud-based CRM-platform (Customer Relationship Management) met toepassingen voor sales, service, marketing en meer die klanten en bedrijven bij elkaar brengen. Salesforce is samen gebouwd door middel van acquisities, wat betekent dat de ervaring en connecties kunnen verschillen, afhankelijk van de producten die je gebruikt. Daarom kan Salesforce een steilere leercurve vertonen en meer beheerdersbronnen of meer budget nodig hebben om systemen samen te laten werken.

Sales Cloud is een alles-in-één verkoop-CRM die tools voor verkoopautomatisering, rapportage, dealbeheer en meer samenbrengt.

Sales Cloud stelt bedrijven in staat om leads te beheren, voortgang bij te houden en verkoopprocessen te automatiseren.

Wil je hier meer over weten?

Ik deel graag al mijn ervaringen met je zodat jij uiteindelijk een goede keuze kan maken. Boek geheel vrijblijvend een online afspraak met me in en ik ga je helpen!

Wat is het verschil in kosten?

Om je te helpen het verschil in totale eigendomskosten tussen HubSpot en Salesforce te begrijpen, laten we de gemeenschappelijke kosten opsplitsen.

HubSpot bevat alle functies die je nodig hebt in de geadverteerde prijs, en je betaalt alleen voor extra omzetgenererende sales accounts (payed sales seats). Met deze betaalde sales accounts kun je van alles meer gebruiken. Denk aan meer sales templates, snippets etc.

Er zijn gratis sales accounts beschikbaar voor teamleden die inzicht nodig hebben in het bedrijf, zoals rapportage, zonder de dagelijkse functionaliteit van verkooptools. 

Salesforce brengt kosten in rekening voor elke gebruiker en vereist betaalde add-ons voor essentiële functies. Het op elkaar afstemmen van je marketing- en verkoopteams, leidinggevenden inzicht geven in rapportage of zelfs uw vertegenwoordigers in een gedeelde inbox laten werken, gaat extra kosten. 

 

Softwarekosten voor een team van 50

  HubSpot
Sales Hub Enterprise kosten
Salesforce
Sales Cloud Enterprise kosten
Kosten
Prijs

€5500 /mnd voor 50 betaalde accounts (bron)

€6600 / mnd  voor 50 gebruikers (bron)

Licentiekosten

Betaal €109 /mnd voor iedere extra betaalde gebruiker (bron)

Betaal €22 - € 130 per extra gebruiker onafhankelijk van het geokozen pakket. (bron)

Implementatie / onboarding

HubSpot rekent hier €2650 euro voor indien je met de enterprise gaat werken. Meestal is dat een op afstand en telefonische begeleiding. Partners, zoals uppline, gaan verder. Wij helpen jou en jouw team op locatie. Daar bieden we meerdere pakketten voor aan. Bekijk deze door hier te klikken.

 

Salesforce biedt een 'Jump Start' implementatie aan voor €4400 (source)

Platform Maintenance

Geniet van een naadloos platform gebouwd op één codebasis
(bron)

Connectoren instellen en onderhouden voor multi-cloudintegratie, 20 werkuren om te configureren, met regelmatige updates (€4400)(Bijvoorbeeld - Marketing Cloud)

Outbound bel software

Zit standaard in HubSpot. Bel limieten zijn er wel.  (2,000 minuten per gebruiker / mnd voor Enterprise (bron)

Bellen en loggen € 35 / gebruiker / mnd (voor max 1,000 minuten) (bron)

Sales Engagement Software

Standaard aanwezig in HubSpot

  • team email
  • inbox voor chat en mail
  • HubSpot video
  • email sequenties
  • taken en bel queues
  • playbooks
  • documenten & templates
  • meetings (meeting links)
  • mobiel app & veel meer
    (bron)

     

Salesforce Engage (€45/gebruiker/mnd)
(bron)

Software voor gespreksintelligentie en gesprekscoaching

Inbegrepen bij Enterprise: 1.500 transcriptie-uren per account/maand. Extra capaciteit beschikbaar voor aankoop
(bron)

High Velocity Sales ($ 75/gebruiker/mnd) omvat Einstein Call Coaching, Salesforce Inbox, reeksen en wachtrijen(bron)

Kosten voor klantenondersteuning

Telefonische en e-mailondersteuning inbegrepen voor alle Professional- en Enterprise-abonnementen(bron)

20% van de nettokosten voor telefonische ondersteuning en 24/7 dekking

30% van de nettokosten voor extra toegang tot functies 
(bron)

Totaal
Geschatte totale kosten voor 1 jaar voor een team van 50

€66,250

€209,212

Wil je meer hulp bij het maken van een goede keuze? 

Vul onderstaand formulier in en we sturen je meer informatie, waaronder de CRM checklist.

 

CRM check