Alles in een multitool, HubSpot genaamd
Hoeveel inzicht heeft jouw marketing team in het gedrag en de interesse van jouw afnemers?

Intuïtieve tool met alle functionaliteiten
De tool die wij inzetten om jouw groothandel succesvol te laten groeien, is Hubspot. Waarom? Omdat het een intuïtief systeem is dat werkelijk alle functionaliteiten biedt die je nodig hebt.
Inkoop, marketing, sales en aftersales kunnen perfect op elkaar afgestemd worden. Binnen Hubspot zijn er veel mogelijkheden, maar iedereen kan starten met de gratis CRM-functionaliteit. Je kunt kiezen voor de toevoeging van meerdere Hubs (zoals de Marketing-, Sales- en Service Hub) en met de CMS-functionaliteit kun je een website ontwikkelen. Maar ook met je eigen site kun je koppelingen maken met de diverse Hubs.
Meer over Hubspot
De mogelijkheden met HubSpot zijn bijna eindeloos, maar het is in ieder geval een CRM-systeem waar alle contacten in kunnen. En het is een automation-systeem, het koppelt al je (marketing)activiteiten aan je contacten.
Daarmee hou je precies bij wie bijvoorbeeld welke mail opent, advertentie ziet en webpagina bezoekt. En het is een Sales systeem, waarin alle offerte-aanvragen en deals verwerkt zijn. Uiteraard ook weer gekoppeld aan de klanten. De service tool zorgt ervoor dat klantvragen op een eenvoudige manier opgepakt kunnen worden. Alle tools zijn dus aan elkaar verbonden en daarmee heb je op klantniveau een zeer compleet beeld.
Uiteraard zijn er ook andere CRM systemen te krijgen. We hebben Salesforce en HubSpot vergeleken en overzichtelijk voor je verwerkt.
Waarom HubSpot?
Uiteraard zijn er meer tools die je helpen met inbound marketing, inbound sales, CRM en automation. Denk aan SharpSpring, Salesforce of ActiveCampaign.
Waarom we dan toch gekozen hebben om ons te specialiseren in HubSpot? Hierbij enkele redenen:
- Het is een intuïtief systeem
- Het is gekoppeld aan je website waardoor je kunt acteren op het gedrag van je prospects op je website
- Het biedt alle functionaliteiten die je als onderneming nodig hebt
- Het is wereldwijd dé tool op dit gebied. Ik werk graag met de beste systemen
- HubSpot hanteert zelf ook de inbound marketing en inbound sales gedachte. Dat is erg prettig
Is het tijd om de afdelingen Marketing, Sales en Service op een lijn te zetten en jouw klanten écht (of weer?) centraal te stellen?
Tegenwoordig niet meer alleen dataopslag in Amerika maar in een Europese datacenter
Jazeker, HubSpot staat niet stil. Dat is een van de redenen waarom ik voor HubSpot gekozen heb destijds. Ze blijven doorontwikkelen en wat ik ook belangrijk vindt is dat ze luisteren naar de wensen van de klanten.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van dataopslag of werk je al met HubSpot maar staat jouw data nog in Amerika? Lees meer over de mogelijkheden voor jou
Welke pakketten (Hubs) hanteert HubSpot?
Binnen de HubSpot tool heb je verschillende mogelijkheden. Iedereen start met de gratis CRM-functionaliteit. Daar bovenop kun je kiezen voor het toevoegen van meerdere Hubs. De belangrijkste Hubs die HubSpot hanteert zijn Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub. Daar bovenop kun je ook nog kiezen voor de CMS-functionaliteit. Hiermee kun je website ontwikkelen binnen HubSpot.
MARKETING HUB
Leadgeneratie vanuit één omgeving met de volgende functionaliteit;
- landingpagina's maken
- blogs plaatst en promoten
- e-Mailcampagnes opzetten.
- social media posts inplannen
- workflows gebruiken (marketing automation)
SALES HUB
Converteer je leads in sales en wel zoveel mogelijk geautomatiseerd. O.a. de volgende functionaliteiten komen tot je beschikking
- Stuur offertes
- gebruik sequences
- werk vanuit teams
- workflows gebruiken (sales automation)
- meerdere sales pipelines
SERVICE HUB
Klantbehoud zorgt voor groei en is eenvoudiger dan nieuwe klanten aantrekken. Binnen de service Hub kun je o.a.:
- Tickets aanmaken
- klantervaring surveys afnemen
- klantsupport surveys afnemen
Wat kost HubSpot?
In het kader van transparantie willen we graag prijzen noemen, dan weet je waar je aan toe bent. Maar…dat kunnen we niet. Want de prijs is afhankelijk van het aantal Hub(s), het aantal contacten en eventueel andere mogelijkheden waar je interesse in hebt. Als Platinum HubSpot partner beding ik mooie kortingen!
Een goede onboarding is het halve werk
Als je alles uit een systeem wilt halen, heb je iemand met kennis en ervaring nodig. Bij ons heb je niet alleen te maken met veel ervaring in HubSpot, we zijn immers HubSpot platinum partner, maar ook ontzettend veel kennis en ervaring bij groothandels. Wij weten als geen ander waar je dagelijks mee te maken hebt. Zo kunnen we snel en effectief schakelen!
Hulp nodig bij het maken van een keuze?
Welk pakket past bij mij
Weet je niet goed welk pakket bij jouw organisatie past? Geen nood. Laten we samen bepalen. Plan een korte online meeting met mij in en we gaan samen op zoek naar dé oplossing voor jou.
HubSpot zit niet stil
Continu worden er nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan dit geweldige systeem. De ene keer zijn dat kleine verbeterpunten en de andere keer een grote toevoeging. Uiteraard bespreek ik hier niet alle wijzigingen, maar ik pak er telkens die dingen uit die voor jou van meerwaarde gaan zijn.
De uitbreiding waar ik nu de aandacht op vestig is:
HubSpot-Built Data Sync Integrations
Je kent dat vast wel. Ondanks dat je met HubSpot werkt en dus al veel tools de deur uit hebt gedaan gebruik je nog steeds wel verschillende tools waar je klantdata in terecht komt. Denk bijvoorbeeld aan je mail (Gmail en Outlook). Hoe fijn is het als in beide systemen de klantgegevens synchen? Ik weet uit ervaring dat dit heel erg fijn is :-)