Groei sneller met een efficiënt CRM systeem

Werk je nog met excel of gebruik je een CRM systeem maar ben je niet tevreden? Maak gebruik van onze kennis en ervaring om jou te begeleiden naar het meest geschikte systeem voor jouw organisatie.

Lijnen Wit Rood

Wat is een CRM systeem

Steeds vaker hoor je de term ‘CRM’ in de wandelgangen voorbij komen. Maar wat is CRM precies? De aorting staat voor Customer Relationship Management. Oftewel een manier waarop je als organisatie de relatie met je (potentiële) klanten beheert. Een CRM systeem is dan ook gemaakt om processen te volgen, interacties met je (potentiële) klanten vast te leggen en om uiteindelijk ook winst te genereren voor je bedrijf.

 

Waarom zou je een CRM gebruiken?

Regelmatig mag ik een kijkje in de keuken nemen bij een nieuwe klant. Super gaaf om te doen vind ik. Het verbaast me regelmatig hoe klanten omgaan met hun contacten (prospects en klanten). Dat varieert van ouderwets Excel bestanden tot aan zeer uitgebreide CRM systemen. Beide kan werken om je doel te bereiken, alleen ben ik ervan overtuigd dat er een groot verschil zit in de meerwaarde van beide extremen. 

Een goed werkend en geïmplementeerd CRM systeem helpt jouw marketeers, sales experts en in sommige gevallen zelf inkoop en finance om hun tijd beter te besteden. Een simpel voorbeeld hierin: doe opvolging van een mailing op basis van interactie van je klant en stop met het (na)bellen van contacten op basis van excel lijsten gesorteerd op alfabetische volgorde.

Je zult denken dat dit logisch is. Dat vind ik ook, maar veel bedrijven bellen nog prospects na op basis van dit soort lijstjes. Erg zonde. Vooral omdat het niet meer hoeft. We kunnen tegenwoordig zo veel zien van onze prospects. 

 

 

Waar moet je allemaal op letten bij het kiezen van een CRM systeem?

Het kan zijn dat je nog niet met een CRM systeem werkt of dat je niet tevreden bent met je huidige CRM Systeem. In beide gevallen is het goed om onderstaand whitepaper te downloaden. Dit document is geschreven om je te helpen in de keuzen van een goed CRM systeem. Met goed bedoel ik niet alleen goed in de functionaliteiten, maar ook de mate een match. De keuze van je systeem hangt van veel dingen af. Al deze punten worden in onderstaande document beschreven. 

Aan bod komen zaken als: 

  • Hoe weet je of je een CRM nodig hebt?
  • Wat is de ROI van een CRM systeem?
  • Belangrijke aspecten voor je keuze, zoals prijs, functionaliteiten, gebruiksvriendelijkheid, productiviteit & support. 

Nieuwsgierig geworden? Vul je gegevens in en we sturen het document naar je toe.  

CRM check

 

Whitepaper "CRM Checklist"