Ken jij jouw prospect goed?
Maak eenvoudig je buyer persona en zie meteen de resultaten

Buyer persona's
Je hoort het overal om je heen. Buyer persona en customer journey. Maar wat is het nu precies en wat kun je ermee? Ik focus me hier even op de eerste variant, buyer persona.
Ik ben ervan overtuigd dat je meer resultaat behaalt door te focussen. Dat doe jij waarschijnlijk al tot op zekere hoogte. Je focust je wellicht op bepaalde bedrijven of branches. Dat is een mooie stap. Echter, doe je zaken met personen. Het zijn daarnaast personen die beslissingen nemen binnen die organisaties. In sommige gevallen zijn het meerdere personen die jij moet beïnvloeden om je product te kunnen verkopen. Het aantrekken van de juiste personen binnen die organisatie, die aan de ene kant beïnvloeder zijn in de keuze maar tevens ook beslissingsbevoegd zijn, is cruciaal. Een buyer persona template helpt jou om duidelijk te maken wie deze persoon is. Wat zijn de uitdagingen van die persoon? En wat zijn doelen? Waar is deze persoon actief? Hoe ziet zijn zoekproces eruit? etc etc. Door deze antwoorden zul je zien dat de content die je gaat produceren meer resultaat gaat opleveren. Je gaat namelijk meer schrijven wat die persoon zoekt.
Probeer het zelf. Download de template en volg de stappen. Je zult zien dat je uiteindelijk met je buyer persona aan tafel zit of, wat wellicht beter past, een online meeting hebt.